Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Trix och trams

Av Camilla Thörner - 22 januari 2011 20:52

Har senaste dagarna tränat en massa trix och trams med båda hundarna, dels för att både jag och mina hundar älskar det, det blir inte så allvarsamt och tävlingslikt och varje gång jag går in i trixträningar tänker jag att det här borde jag göra oftare eller jämt   .

Med Axa har jag tränat en övning/trix (som även med fördel kan överföras till konskick) den går ut på att hunden ska ställa sig bakom ett föremål och om jag rör mig åt något håll ska hunden också röra sig så vi alltid står mittemot varandra. Kanske inte så avancerad men mycket rolig särskilt när man kan variera olika avstånd mellan dig och föremålet.

Med Blixten har jag återupptagit att han ska gå från mig (början till framåtsändande) jag har även shejpat honom att gå upp på en plattform och ska senare lära honom att stå där med baken emot mig sen sätter jag ihop dom delarna och har en bra grund till att träna framåtsändade i trav.

Vittringsapportering med Axa har jag tränat också har gått tillbaka ett steg i inlärningen igen då jag tyckte att hennes gamla beteende att gripa första bästa pinne hade en liten tendens at återkomma så idag har vi tränat att bara med nosen på gå och lukta vid luktfria pinnarna och äta godis och jag tyckter att hon snabbt kom i rätt fokus igen att använda nosen.

Imorgon är det tävling och mitt mål för morgondagens tävling är att ha roligt och vara avslappnad  



 
 
Ingen bild

Annelie Melkersson

29 januari 2011 19:49

trix övningen är samma som ace o jag kör den är kul tycker vi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Thörner - 12 augusti 2012 21:10

Blixten blev hämtad på fredagen av Thomas för utställning i Ronneby och som alltid när han är borta så är han saknad. Axa och jag myste i soffan och tränade lite inför lördagens debut i rallylydnad. Lördagsmorgonen blev som vanliggt stressande med ...

Av Camilla Thörner - 3 augusti 2012 22:47

Vad gör en hund till en  bra avelshund? Jag kommmer utgå från staffen som är min ras som från SKK inte har några krav på sig för avel har dom bara stamtavla båda föräldradjur så är det bara att para L Vad som anses vara friskt skiljer sig mycket ...

Av Camilla Thörner - 2 augusti 2012 08:56

Håller på att klurar på vilka grundfärdigheter man behöver för att klara alla skyltar i rallylydnaden, har provat de flesta nu och det finns en del svårigheter särskilt om man har en lydnadshund som är lärd att alltid vara på vänster sida. Klossen är...

Av Camilla Thörner - 29 juli 2012 23:29

Nu har jag kommit igång med träningen igen efter att Freja föddes hon sover så bra på nätterna så nu orkar jag träna ordentligt igen. Med Axa tränar jag mest rallylydnad och lydnad hon är anmäld till sin första rallytävling 11 augusti och så har ja...

Av Camilla Thörner - 20 april 2012 10:00

Trixträning för hela slanten, snön vräker ner ute och alla med staffar vet att de flesta staffar ogillar sånt väder så då blir det trixträning inomhus. Jag tränar Axa i lite olika rallylydnadsaker och med Blixten tränar jag kroppskontroll. Har fund...

Presentation


Klickertäning och staffar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards