Alla inlägg under april 2012

Av Camilla Thörner - 20 april 2012 10:00

Trixträning för hela slanten, snön vräker ner ute och alla med staffar vet att de flesta staffar ogillar sånt väder så då blir det trixträning inomhus. Jag tränar Axa i lite olika rallylydnadsaker och med Blixten tränar jag kroppskontroll.

Har funderat lite senastre tiden med allt det skrivs om ledarskap och osäkra hundar och tänkte ge min syn på det hela.

Med Axa som från början var så rädd/osäker på andra hundar så hon skrek och kissade påp sig när det kom hundar för nära har jag stegvis tränat att klara av hundar som är nära och nu kan hon ligga platsliggning med andra okända hundar brevid sig däreot kan hon inte umgås lös med okända hundar. frågan är då om jag varje gång sagt till henne på skarpen när hon morrade och skällde skulle det vara annorlunda i´dag... nej inte enlig mig hon hade antagligen kunnat legat platsliggning men hade känslan inför det vara densamma?

Det jag har gjort är att varje gång hon sett en hund har jag berömt och belönat det när hon klarat av att på lagom avstånd inte reagerat på andra hundar och därmed ändrat hennes inställnin/känsla för att se andra hundar om jag bestraffat beteendet skulle hennes känsla bara blivit värre dvs se en annan hund, göra utfall och desutom få skäll av matte.

återkommer mer i ämnet för nu vill lillsessan ha mat  

Av Camilla Thörner - 18 april 2012 19:19

Dags att komma igång igen efter bloggtorka... snabb uppdatering

Vi har blivit 1 till i vår familj lilla Freja föddes 24/2-2012 och förgyller vår vardag varje dag vi har flyttat in till Katrineholm Ted har bytt dagis och vi stormtrivs i nya huset. Jag har fått gokänt ett kennelnamn Blixtrande staffar och nu har jag kommit igång med träningen igen och har anmält mig och Blixten till 2 lydnads 1:or.

Håll ut imorgon kommer det mer 

Från kvällspromenaden  


Presentation


Klickertäning och staffar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards