Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Camilla Thörner - 29 januari 2011 19:10

Då har även jag varit i Kungsörs hundarena (i Torsdags) och tränat det var en jättefin hall med värme.

Jag hade inte så stora förhoppningar på min träning för kvällen, jag trodde att all tid skulle gå till att få Blixten at fokusera ihuvudtaget men man kan missta sig. Blixten visade ett fint fokus redan från början trots att vi var yttligare 3 hundar med förare där och han är en så underbar hund. Jag koncentrearade träningen på ligg och så blev det några valpinkallningar det roliga med Blixten är att han knappt tittar när jag går iväg han har fullt upp att pussa den som håller honom men när jag ropade så var det full fart till mig.

Med Axa tränade jag lite frittfölj provade apportering inomhus och det var inga problem. Provade skiftena i fjärren från ligg till stå och dom var bra utom den första och sen var det problem med ligg till sitt kan bara konstatera att det blir mer träning på det men tekniken är jag nöjd med i båda skiftena.

Igår var jag till Västerås på Redog för en koll av Axa då jag tycker att hon inte är bra i kroppen jag befarade at hon har ont i ryggen. Stefan kollade igenom Axa men hittade inget i ryggen. Han gjorde också en 4 légcheck och den viade att Axa lägger för mycket vikt på rambenen och snedbelastar både fram och bak antagligen efter korsbandsskadan för 2 år.

jag fick kosttillskott Aktiv hund och benmanceter som hon ska ha vid promenader och så träning i Treadmill i några veckor ramöver.

Skönt att få reda på hur allt står till och jag har bestämt mig för att hälsokolla båda mina hundar 1 gång per år för att förebygga framtida skador.

Idag har vi varit på en härlig tur i skogen i solskenet här kommer några bilder...


        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Klickertäning och staffar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards