Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Camilla Thörner - 12 augusti 2012 21:10

Blixten blev hämtad på fredagen av Thomas för utställning i Ronneby och som alltid när han är borta så är han saknad. Axa och jag myste i soffan och tränade lite inför lördagens debut i rallylydnad.

Lördagsmorgonen blev som vanliggt stressande med 2 barn och en tid att passa men efter att ha lämnat Ted hos barnvakt så styrde jag, Freja och Axa bilen mot Katrineholms BK.

Kommer fram rastar Axa och matar Freja och kollar facebook och ser att Blixten har tagit CERT och därmed blivit champion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! min lilla gulleblixt  . Tusen tack Thomas för att du ställer honom så bra.

Dags att fokusera om till rallylydnaden kolllar banan och går banvandring det är en lätt bana utan några svårigheter så länge man har en hund som gillar vänstersvängar och det gör Axa  

4 starter kvar inna min tur och går och hämtar Axa och då vaknar förstårs Freja och medans jag försöker värma upp så blir hon argare och argare när stackars "Natta" försöker trösta henne men nu är det vår tur.

Ställer upp vid 1:a skylter försöker få både mig och Axa att inte lyssna på Freja men det är svårt, bara att köra på...

allt går bra jag får ett förarfel på mig och Axa börjar klia sig vid  én skylt och vi skarapar ihop efter en lång vänntan 95 poäng. JIPPI!!!

Nu har jag anmält till 2 tävlingar till och hoppas dom går lika bra.

Kommer bilder senare på båda hundarna med rosetterna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Klickertäning och staffar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards